Kom onze leidingteams versterken

Heb jij een paar uur per week over en vind je het leuk om met kinderen of tieners te werken?
Dan zij wij op zoek naar jou!

Op scouting doen we iedere zaterdag iets anders. Van sportactiviteiten tot knutselen, maar huttenbouwen en kampvuur maken, mogen zeker niet ontbreken. Kinderen ontdekken op scouting de wereld op hun eigen niveau.

Wat kun je verwachten?
Als je vrijwilliger wordt bij Scouting Nijkerk kom je in een team met andere vrijwilligers. Samen bedenken jullie een te gek activiteitenprogramma voor de zaterdagochtenden, de weekenden en de kampen. Er zijn verschillende leeftijdsgroepen waar je aan de slag kunt.

Leeftijdsgroepen
Bevers (5-7 jaar) – 1,5 uur samenkomst
Welpen (7-11 jaar) – 2 uur samenkomst
Scouts (11 -15 jaar) – 2,5 uur samenkomst
Explorers (15-18 jaar) – 3 uur samenkomst

Hoe ouder de kinderen worden, hoe uitdagender het programma en hoe langer de samenkomsten. Waar je met bevers vooral spelletjes speelt en knutselt, leg je de welpen de beginselen van EHBO uit en zet je bij de scouts een uitdagende wandeltocht uit. De explorers plannen hun eigen programma en jij begeleid het proces. De activiteiten hebben altijd als doel om de kinderen uit te dagen en hen te laten groeien in hun persoonlijke ontwikkeling.

Veilige plek
Als leiding zorg je ervoor dat scouting een plek is waar kinderen kunnen spelen, leren en ontdekken. Je bent daarom in het bezit van een VOG en zult ook gevraagd worden om een kwalificatietraining bij te wonen. Op die manier zorgen we samen voor een veilige omgeving.

Enthousiast?
Denk je erover om leiding te worden bij scouting?  Stuur dan een mail met al je vragen naar info@scoutingnijkerk.nl. We willen graag kennis met je maken!