In Memoriam

Met verslagenheid hebben we kennisgenomen van het overlijden van

Miriam Middelkoop-Copray

Scout in hart en nieren.

De vrouw van Richard Middelkoop en de moeder van Stephanie, Christiaan en Marjolein. Miriam was nog maar 8 jaar oud toen zij, in 1968, voor het eerst de Scoutingbelofte aflegde:

“Ik beloof mijn best te doen, met de hulp van God, een goede scout te zijn. Iedereen te helpen waar ik kan, en me te houden aan de Scoutingwet. Jullie kunnen op mij rekenen.”

Deze belofte zou een rode draad in haar leven zijn.

Miriam zette zich jarenlang in voor onze Scoutinggroep. Zo was ze oudervertegenwoordiger, was ze actief voor de bouwcommissie voor het nieuwe gebouw, en was ze belangrijk voor de sponsorcommissie. Miriam maakte alle dassen, hielp bij kampen en bivaks, maakte de mooiste dingen voor de thema’s en avonturen voor de kinderen, hielp bij de boodschappen, organiseerde de NL-Doet dagen, de stroopwafelactie, en nog veel meer. Ook was Miriam beheerder van het Scoutcentrum Buitenzorg in Baarn. Daarnaast was Miriam vrijwilliger in de R.K. kerk in Nijkerk.

Kortom, wij en vele anderen, konden altijd op haar rekenen.

Afgelopen 26 april werd haar vrijwillige inzet, onder andere voor Scouting Nijkerk, bekroond met een koninklijke onderscheiding: lid in de orde van Oranje-Nassau.

Het overlijden van Miriam, onder scouts weergegeven met het symbool ‘einde spoor’, kwam ondanks haar ziekte onverwachts. Wij gaan Miriam enorm missen. Naast haar inzet bewaren we ook mooie herinneringen aan haar enthousiasme, creativiteit, gezelligheid en haar interesse in anderen. We hopen dat zij een voorbeeld is voor velen. Dankbaar zijn we voor de tijd en de (Scouting)avonturen die we met haar beleefd hebben, want ‘belangrijk is niet de weg die je gaat, maar het spoor dat je achterlaat’.

We wensen Richard, Marjolein, Christaan en Daniëlle, Stephanie en Arne veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.

Bestuur, groepsraad, (oud) leden en ouders Scouting Nijkerk